måndag 4 september 2017

Nya LOs (Målet uppnått, Pippi på dagis, Astons stenar)

Hade ett scrapmaraton i helgen, kreativiteten sprudlade...det var superskoj!
Blev inga bidrag utan tre förlagor jag sparat på pinterest som jag ville prova!

Äldsta dottern fick ett spel i present förra veckan, och det betod av brickor/kort som skulle tryckas ut från en karta, gissa vem som tog hand om resterna :-) 6 st fina kartor som jag först tänkte skära i och göra ett fönster av, men första använde jag hela och satte olika pappersbitar i hålen...



Denna blev verkligen i långt från mina vanliga färger...orange, när scrappade jag i orange sist?
Men gick all in när jag hittade de mönstrade pappren från Bobunny jag haft länge, sen slösade jag och använde nästan alla delar (ett papper bestod av olika journaling kort som kan skäras ut, inte färdigstansat) sen testade jag två fina dies med "bubblor" och flaggspel och hittade några passande orange virkade blommor...behöver jag nämna att några enamel dots fick vara med :-)





Denna sista älskar jag SÅ MYCKET! dels pga fotomotivet såklart, men sen är detta några av mina favoritfärger! När vi var i Hamburgsund i somras och A satt naken och lekte med stenar, blev titeln och anledningen till att jag tog fotot så självklart! Vi hade precis läst boken och jag såg nästan LOn framför mig när jag fotade...
Sen hittade jag en så fin LO på pinterest med olika washitejp och cirkeln (orginalet var mycket mer regnbågsaktig) och hittade pappret med brun grå cirklar som blev klockrent tillsammans med de ljusturkosa nyanserna i papper och blommor! *hjärta*







Inga kommentarer: