onsdag 19 augusti 2015

shake kort

fick ett litet ryck och gjorde 2 kort nyss...är hemma och skolar in A på ny föris men idag och igår lämnade vi nästan hela dagen...tänkte jag skulle komma igång igen efter sommaren så inte alla mina saker blir dammiga...men det är fortfarande varmt och soligt så det blev bara kort :-)
hade sparat några shakekort på pinterest och kom på att jag ju köpte en förpackning med sådana plastgrejer på mässan, så blev jätteglad för det passade så bra till 2 födelsedagskort som snart ska ges bort!


så himla kul att göra, och de där småsakerna man sparar ifall ifall, kommer ju oftast till användning nån gång...funderade länge om jag hade några paljetter, och hittade sen några miniaskar med stjärnor i olika färger som jag fick en gång för länge sen, så otroligt bra att man spar ibland :-)
sen köpte jag en kul stämpeldyna i 4 olika färger som också var lite mer barnslig och otroligt fin! på det turkosa kortet syns den knappt för jag använde min underbara enamelembossing som jag denna gång värmde underifrån som jag såg på ett Youtube klipp var bättre än från framsidan, då smälter även de stora bitarna istället för att blåsa bort :-)

Inga kommentarer: