torsdag 9 juli 2015

Nya kort

 
åh sommar och semester! Men har inte haft tid till scrap förrän idag när det regnade lite och jag precis målat klart en vända på byggsatsen till uterummet...
Testade även att fota med ipaden så nu bloggar jag medan lilleman badar, mycket praktiskt! Man måste ta vara på varje sekund av sin ledighet...slappa får man göra sen :-)

brukar bli rätt enkla alster när jag haft ett uppehåll...och dessa gjorde jag mest för att testa materialen...får göra mer pill och kladd nästa gång...

På första använde jag ett nytt embossingpulver från Stampendous som heter embossing enamel i vitt, turkost och guld som blev läckert med min fön som jag fick i födelsedagspresent :-) (har ju använt en vanlig värmepicka i alla år, men nu började den glappa i av och på knappen, så lite läskigt att använda...)
sen mistade jag med Promarkers på en stencil för att få prickarna...


 
 
på den andra testade jag Mega flakes från Indigoblue som jag såg en demo med på mässan och kände för att köpa direkt, SÅ vackert! Lite kladdigt med limmet till och alla flakes som är som supertunna foliebitar som flyger runt när man arbetar med det, men sen trycker man till bitarna på motivet som stämplats med limmet istället för dyna, och sen borstar man bort överflödet med grova sidan av en scotchsvamp tills bara det som är "stämplat" är kvar...jättekul och fint!! det finns olika färger på flakes men jag köpte en som heter Gin & tonic som går i silver, guld, grönt och lite koppar...
 
 
 
 

Inga kommentarer: