söndag 17 maj 2015

Skotta, popcornmys och skridskoskola

Ja nu var det ett tag sen jag scrappade LOs...har gjort en del kort senaste tiden...och lite mer mixed media...kom precis på att jag nog missat att fota de :-(

Men nu när det är långhelg, (Kristi himmelsfärd, fast jag jobbade på klämdan) så hann jag påbörja flera projekt i scraphörnan...parallellt som jag lyfte stenplattor etc. till vårt sommarprojekt träaltan + uterum :-)
och det blev 3 st, alla med lite småinslag av kladd&klet som är min nyfunna favorit!
Slösade också en hel del på dekos...för kom till insikt eller något sådant på scrap & Pearl mässan i april, att jag har väldigt mycket slattar som ligger hemma, och för att känna att nya inköp är befogade så måste jag ta slut på det hemma, inte nödvändigtvis före :-) men nångång :-D så istället för en plast stjärna tog jag 3 på den första här :-O tidigare har jag väl snålat lite för att ha kvar kakan, men nu börjar det svämma över :-)



 
 testade här att scrappa på svart CS och hittade en så fin LO på Pinterest som jag liftade lite med massa olika färger på blommor som blev coolt mot det mörka! testade här att ha gesso på en gammal die cut ram och stansade löv som sedan blev mistade i olika färger...kul att testa även om det blev lite mer höstiga toner...



sen en lite mer traditionell Hanna LO i pastelliga toner och med Heidi swapp citat i plast som jag gillar så! köpte några förpackningar med PL kort på Panduro rean i julas som är svåra att använda i sin helhet på vanliga LOs men här var det ett så fint citat som fick plats att synas! Här blev snöstjärnorna lite klet&kladdiga med gesso och mist :-)




Inga kommentarer: