söndag 29 mars 2015

mixed media

Äntligen! 3 år efter alla andra testade jag i går mixed media för första gången...hade behövt gå en kurs för att komma igång, men tittade på massa youtubefilmer och färdiga alster på Pinterest...

Det blev en ny header till bloggen, sen håller jag parallellt på med en canvas som ska bli en present...

men känner mig rätt nöjd med första försöket...skrev dit "scrapblogg" med ett fint typsnitt jag laddade ner som heter Bad striped i Photoshop så det är inte med på orginalet...
Men oj så kul det var, men det allra bästa är ju att man kan använda så mycket gammalt "skräp" som man samlat på sig i scraphörnan under åren...chipboard swirls t ex :-O eller blommor i fula färger som går att kladda över...knappar...tygband...
nästa projekt förutom canvasen är att blanda egen Gesso...lägger ut receptet när jag gjort den :-)


 
 
 

 

 

Inga kommentarer: