söndag 11 januari 2015

Nya hörnan

Har ju glömt att fota hörnan som jag nu har i halva klädkammaren...betydligt mer plats än i sekretären, men ofantligt långt i från alla häftiga stoooora scraprum/pysselrum man kan hitta på nätet, t ex Pinterest...men jag är helnöjd!
 
Gjorde även ett litet 15-spel igår då jag köpte en rullvagn...för jag hade först alla washitape i en hängande korg, men det blev lite rörigt, så jag återgick till besticklådan men eftersom den inte ryms i min nygamla hurts (konstigt storlek på lådorna!) så kom jag på att en rullvagn under bordet vore perfekt! Avecklade även min gamla verktygslåda där jag sedan jag började scrappa för 8 års sen förvarat alla trästämplar och stämpeldynor...men så hittade jag en ensam liten tavellist på vinden som åkte upp och där står nu alla trästämplar och akrylklossar (över tidskriftsamlaren med alla clearstamps och EZ monterade i Stufftainers)
 
 
 
sen la jag alla stämpeldynor i en mindre genomskinlig låda (allt för att jag inte ser vilka trästämplar jag har, och inte dynorna heller)
Det gav lite bättre plats åt akrylfärgerna som fick bo i korgen där tejprullarna tidigare var...alla sprayflaskor med mist som var i lådan fick flytta till hyllan ovanför arbetsbordet.
Så idag när jag satt och arbetade kändes allt bättre tillgängligt och nåbart...men man ve aldrig om det sker en förändring snart igen, det går att hitta så otroligt bra inspiration när man söker runt på nätet :-)
 
 T ex så köpte jag i samband med det nya arbetsbordet, ett litet skoskåp (som man ser till vänster på nedersta fotot) men kom på när jag placerade det intill hörnan att det skulle vara perfekt för papper, både nya och spill...men just nu har vi större behov att ha finskor där, hhmmm :-)
 
 
 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer: