onsdag 23 oktober 2013

Stjärnor och Malvas kalas

Call me crazy, men i går blev det 2 st till...passade på när lilleman sov, men sen hann jag inte klart, så då fortsatte jag och han satt i babysittern en kort stund...sen vaggade jag honom i selen som vi brukar på em, så då fick jag, trots att jag sa att det inte går, scrappa med honom på magen...det gick sådär...mest synd är det om mina axlar och rygg...men vad gör man inte för att få pyssla ;-)

Den första blev såklart på Aston...efter en skiss på Swe :-)
Nu kommer jag nog använda rätt mycket stjärnor framöver, tycker det passar så fint till pojkar om jag ska vara ärlig med mitt könstänk, tycker faktiskt att man får tänka så när man scrappar...har ju inte enbart gjort rosa/lila/röda LOs senaste 8 åren precis :-P
Beställde några fina stämplar från gummiapan också, som just nu sponsrar Swe, en bakrundsstämpel med stjärnor bl. a...otroligt fina stämplar och BRA priser!!! Men på denna använda jag mig av de 2 stjärnstämplar jag redan hade...sen fick jag äntligen använda en av mina transparanta journaling rutor...de har varit lite stora på andra LOs jag velat ha de på...men här blev den bra, svårt bara att få den VATTENFASTA pennan att fästa!! Sen köpte jag A boktaven i metall på Panduros rea i somras, för vi hade i princip bestämt namn redan då ;-)
Jag gillar ju att ha ett bra tema, speciellt när jag haft ett längre scrapuppehåll...så det blev mycket stjärnor på denna...lite lättare att leta efter en sak bland alla scrapprylar!




 
Den andra blev en LO från Malvas 5 års kalas i maj...en lift från Swe med många foton på samma...alltid ett problem för mig :-) Fast här var det "bara" 4 st...
Blommiga pappret hamnade bakom fölr jag ville SLÖSA på det då jag fick 3 st av det när jag beställde de i våras, minns inte från vilken butik, men tror det var på rea, och jag kan ha klickat i fel antal...men inget papper jag älskar och kommer sakna ett av :-)
Sen blev det ganksa enkelt med washitejp och nåra få dekos och wellpappfjärilar som jag mistade...
och så BRADS :-O de kan jag också slösa på...använde de väldigt sällan numer när det finns pearlmaker och bra lim...
Det är verkligen intressant att titta tillbaka på mina första alster i bloggen...firar förövrigt 6 års jubileum denna höst som scrappare :-)
Då var det mycket brads och glest mellan dekos, bokstäver och foton...spännande och se hur alstern ser ut om ytterligare 6 år, om jag fortfarande scrappar då. Men nu ska vi troligen göra om allrummet där min scrapsekretär står, och göra ett rum till Malva, så då finns det ingen plats här hemma för den...jag som istället är SÅ sugen på att få mer plats, då min bordssturra med verktyg i fastnar i allt på arbetsytan och några av lådorna svämmar över...men men vi får se vad som händer...



Inga kommentarer: