tisdag 16 april 2013

mera alster

Jag passar på när tid och lust finns...i går em. satte jag mig för att först sortera lite dekos i nygamla plastaskar som jag tömde från olika skruvar och beslag i förrådet, skaffade en förvaringsbyrå från Biltema till förrådet i höstas som jag nu fyllt med spik, skruv och småbeslag, och inser att det är ju en sådan jag skulle vilja ha plats för i ett kommande pysselrum :-P
Men nu får jag nöja mig med lite mer överskådlig förvaring i platta askar istället för i zippåsar och små överfulla kryddburkar från Ikea.
Och det fanns en taktik bakom sorteringen...det brukar mynna ut i mera inspiration, när jag ser allt jag äger och har :-) så det blev 2 st LOs...
Först denna som blir mitt bidrag till Swe v. 16 skiss...
Underbara foton som jag tog på M när hon lekte ninja i sitt svarta underställ i fjällen...följde skissen nästan rakt av, men testade lite nya tekniker och använde lite för mig oväntade färgkombos.





 
Den andra blev såhär:
En härlig sommarbild från 2012, så då blev det mycket färg :-)
Premiäranvände en av mina nya washitejp som oväntat var lite bredare, och roligt nog så valde jag alfabetet i skumgummi före jag insåg det komiska i att det är skumgummikorvar på fotot :-) det är sådana där moments som gör att scrappandet blir lite extra trevligt även om man sitter ensam :-)
 



 

Inga kommentarer: