söndag 17 juni 2012

sommar

Ja så var det sommar igen, och jag tillbringar mindre och mindre tid med scrappandet...men det hör till, på sommaren tillbringar jag hellre min fritid i trädgården eller med andra uteaktiviteter...men så kom det massa regn, och såhär års är det ju torka i tv tablån också, så jag satte mig en kväll och försökte hitta lite inspiration! Är förövrigt supertrött på kvällarna pga mitt nya jobb, så jag fick anstränga mig rejält för att skapa något...och som det ofta blir när jag inte scrappat på ett tag, blir första alstret lite enklare, mer saker från samma kollektion och lite recycling av idéer :-)

Men detta foto har jag sparat ett tag till rätt idé kom upp, och det var kanske inte helt rätt tillfälle att chansa med ett så speciellt kort om inte idén var helt 100, men jag har även lite brist på framkallade bilder just nu...så den blev helt ok!
Rött är alltid tacksamt att ha som färg, det finns en hel del dekos m.m i lådorna som matchar, så det blev papper från MME Bella Bella serien, fast inte alla dekos därifrån, utan den stora "Love die cut" är från Lost&found 2...sen använde jag min easystamper med filtsöm runt stora hjärtat och ännu mer kärlekstema med nya clearstamps från min RAK hos Veckans skiss (lilla hjärtat och texten), sen blev picken över i...eller egentligen anledningen till att jag "var tvungen" att scrappa, datumstämpeln som jag köpte med lite annat häromveckan hos Magdas :-) Oj vad jag har velat ha en sådan länge, och visste inte att de fanns i detta utförandet :-) Lovely!



Sen idag gjorde jag ett kort som min farmor ska få :-)
Kändes underbart såhär i midsommartider att få gå loss rejält på det pastelliga och sockersöta!


Inga kommentarer: