onsdag 4 april 2012

En till lila

Ja man tro att jag gillar lila för tillfället...det gör jag till viss del...men som sagts tidigare så är många av barnens kläder just lila, även icke ytterplagg...vet inte riktigt hur det blev så, det var inte planerat...så man får passa på att använda de lila pappren och annat som finns...och när jag upptäckte detta bakrundspapper från Bobunny var jag såld...sen är bandet på denna ett "vintage" band som jag köpte häromdagen av en på Tradera, och det var i en så underbar lila nyans att det var tvunget att vara med, sen hittar man ju alltid mera passande saker efter hand :-) de lila diecutsen är från MME serien "29th street market" och de har jag nog haft sedan jag började scrappa -06.

Ville även testa min relativt nya lera "Foam clay" med små små kulor i...har sedan tidigare även "Silk clay" som är helt slät, och så började jag modellera och gjorde bokstäverna m.m som blev lekfulla till denna titel...som jag såklart redan hade bestämt när fotot togs :-)
Sen blev det lite gesso med tegelvägg mask och cirklar av undersidan på en glasburk jag hittade i barnens kök...några vita rubons, gröna rinestones, washitejp och 2 pins i rosetten...

Men nu måste jag nog pusta ut lite och vila från scrappingen över påsk...får se om jag kan hålla fingrarna i styr ;-)








Inga kommentarer: