söndag 8 april 2012

2 st till...

Ja jag kunde ju inte hålla mig borta när jag är ledig och maken kan "passa" barnen vissa stunder under påskledigheten...men det blev 2 st snabba, en i går och en idag, så det räknas knappt...vi har ju gjort massa mysigt tillsammans också!
Igår gjorda jag denna med legotema...har ju blivit ett par stycken tidigare med två barn (och två föräldrar) som älslar lego...men sen köpte jag 2 st papper från Perras nyligen med legobitar på, ja de är lite embossade/3 D vilket var en bonus, och så hade jag några foton på lilltjejen när hon får låna syrrans smålego...den blev i en lekfull/färgglad stil till skillnad mot nästa, men det är ungefär i dessa två stilar jag scrappar...båda blev vad jag kallar "kit scrap" för på den första är papper och diecuts från serien "Love me do", förutom legopappret då...



...och på denna i lite mer "shabby stil" är typ allt papper och diecuts från serien "Lifestories", båda från MME...
Men ibland, oftast när jag har mindre tid för en LO, så gillar jag att använda massa från samma serie, dels för det är enklare, allt matchar ju redan, plus att det går snabbt och blir ett bra resultat...lite latmansLO kanske jag ska börja kalla det...men sen brukar jag oftast lägga till saker, eftersom jag inte kan hålla mig från att dutta lite till på de :-) som att pimpa papprersremsorna bakom fotot med washitejp och mina nya Sew stamper som jag även använde på den förra ;-)





Inga kommentarer: