tisdag 3 januari 2012

Nyårskarameller

Här bjuder jag på gårdagens skörd från scraphörnan...massa härliga färger, precis som karameller! Det är tur jag har flera foton från sommaren att scrappa med, för jag är just nu inne i en anti-jul-längtan till sommaren period...men jag får nog stå ut med tomtar och gran några dagar till...då är det tur man har så härliga färger och material att skapa med istället :-)
Fick sådan härlig inspiration till min hörna från Swe julkalender, och alla inspiratörer som sorterat sina saker i färgordning, i min hörna råder redan denna disciplin eftersom jag är en vän av ordning...och jag har så länge jag kan minnas sorterat i färg, allt från tuschpennor till böcker...men jag har gjort några ryck bland mina saker nu medan jag varit hemma, och som jag skrev om tidigare har jag satt alla pins i en nåldyna, i färgordning såklart, men även färgsorterat alla blommor och gjort om bland mina band och alla alfabeten har fått en ny fin hållare från Ikea (har beställt en liknande stickersförvaring från Cropper hopper från Scrap-perras men den var tillfälligt slut men kommer kanske nästa vecka, så då byter jag isåfall till den och använder den vita till kontoret, förvaring behövs alltid!)
Ja jag blir iallafall både lyckligare och har lättare för att hitta när jag scrappar i färgordning!
Men jag längtar mer än tidigare efter större yta för mitt skapande, så jag tänkte nog skaffa mig en lådhurts att ha lite dekos och papper i...men att ha en sekretär så det går att stänga är väldigt bra när man sitter i sovrummet, så om jag någon gång ska ha ett öppet skrivbord med allt på så måste det bli ett eget rum eller möjlighet att dra för så man slipper se oredan eller att små barnhänder kommer och rotar...vi får se var det slutar...
En riktig klassiskt LO för mig, med massa dekos och härliga pasteller, papper från Fancy pants, bling swirl i ljuslila, blandade blommor, fjärilar som legat länge i lådan och t.o.m en bookplate (länge sen jag använde en sådan). Men jag fick inviga en av mina nyköpta washitape så lite nytänkande ;-)
Även denna blev ganska klassisk, hittade först ingen skiss som passade så här många foton, men så gjorde jag om en och så blev jag supernöjd! Skönt också att riktigt få slösa på saker, använde HELA pappret från MME Laundry line och nästan alla resterande chipboard dekos som jag hade från samma serie, sen hade jag en gammal rubon där texten passade så bra som titel på denna, och som bonus hade jag visst ett ark med transarenta bårder från samma serie så en sådan fick vara med längst ner på det gröna pappret inkl. en washitape...sen hamnade journalingtexten runt om.

Inga kommentarer: