måndag 16 januari 2012

Mera mist & gesso

Dagens alster blev denna, som jag liftat från Marja (DT på Veckans skiss bl a.) för att testa lite mer kladd...men jag håller mig ju gärna till några färger, så jag fegade ur lite och valde en av hennes enklare ;-)
Det blev lite gesso runt kanter och bakom foto...mist med egna masker av diecuts blommor,  och även på titeln som sen fick crackle accent på sig...





I går slängde jag ihop ett kort till kusinen som snart fyller år...mest för att jag insåg att jag inte skulle hinna göra en hel LO :-) men det är ju tur födelsedagarna regnar jämt :-)
Men så fick jag testa mitt nyköp Sparkly fluff...eller flock som jag vill kalla det...som man häller på en yta som man limmat med limpenna först, sen trycka lite och sen torka, så blir det så här vackert ;-)
...för er som inte ser eller förstår är det på jackan jag haft detta :-) svårt att fota närmare så det syns...men det blir ju lite som sammet när det är klart, och denna har ju lite glimmer i också...





Inga kommentarer: