lördag 14 januari 2012

Första kladdiga LOn + uppdaterad hörna

Ja det är väl på tiden att jag testat på det där med färg och kladd jag med...jag har inte trott att det var min stil att kladda och så på mina alster, men det ser ju väldigt spännande ut när man ser andras, så i höstas köpte jag mina först mister, min minimist flaska är dryga året men har inte utnyttjats så mycket då jag helt enkel hållt mig till andra tekniker...men när jag upptäckte de färdiga flaskorna med fina glimmer mist så var jag hooked...men det där med gesso, vad ska man ha det till har jag undrat hela hösten...men nu är även jag en stolt ägare till en vit burk...sen har jag gått och väntat på rätt tillfälle att våga testa den också...och det dröjde knappt en vecka från det att den damp ner i brevlådan till att den satt på min första "kladdiga LO"...men den förblev oblandad med andra nyanser ;-)

...sen beställde jag även en burk med Silk clay som jag gjorde stjärnorna av, som sedan mistades...rätt fint att inte bara ha metall eller peppers dekos...ja sen blev ju färgvalet på hela LOn väldigt klatschigt och inte alls så mjukt pastelligt som jag helst gör, men vissa papper måste väl också bli förbrukade någon gång...och tills de byter färg på lekbollarna... :-)

Är inte supernöjd...jag är ju lite försiktig när det gäller färgkladd...men det var kul! Men nästa ska jag nog lifta från någon av er där ute som är gessoproffs så man lär sig lite mer!
Och överst på scrapinköpslistan står masker av olika slag!




Sen kommer foton på min uppdaterade hörna, eftersom jag köpte en hurts på Blocket igår...hade tänkt ha en med massa lådor men när jag såg denna blev jag överförtjust eftersom den går att snurra och har så bra fack för 12" papper och album...har rätt gott om plats inne i sekretären för plastlådor med alla dekos, men i hurtslådorna passade alla stickersdekos i chipboard och vanliga, samt mallar, ja sånt som jag vill ha lite närmare till hands när jag pysslar istället för högst upp i skåpet...
Sen blev det till slut en Cropper hopper hållare för alla mina alfabet, den är dessutom 100 gånger bättre och rymligare än den från Ikea, även om det skilde drygt 100 kr mellan de :-O
Så tanken är (och jag invigde den igår) att jag drar fram hurtsen när jag ska scrappa och får på så sätt allt lite mer lättåtkomligt!
Ja här är mitt compact living scraphörn :-)



Inga kommentarer: