fredag 23 december 2011

Jul igen!

Call me crazy, men jag hann med och scrappa lite idag, dan före dopparedan...har ju hunnit med allt fix nu när jag varit hemma ;-)
Hittade en utmaning inne på Swe som jag kände för att pröva...man skulle använda 5 olika produkter i samma färg på ett alster, då valde jag ett nytaget foto på Malva när hon posar med ett fint leende...lite ovanligt just nu att fånga henne stilla...sen blev det blå som färg, för jag hittade en punchinella som jag tror jag aldrig använt, och den fastnade jag så för...sen hade jag ont om blå blommor, bara turkosblå, så då testade jag att måla vita blommor med Promarker vilket blev perfekt! Sen blev det en ticket, blå band och blå titel...sen kunde jag ju inte motstå lite accenter här med, silver stickles och cracklepaint på bokstäver.
...men nu är det julledigt två veckor för hela familjen (eller jag är ju tillfälligt arbetslös) så det kanske blir lite scrappande de närmaste veckorna med, har haft en liten block några veckor och mest slagit in julklappar och sen använt scrapbordet som avlastning till allt möjligt...då är det tur man har en sekretär så det bara är att stänga luckan så man slipper se röran!
Fick mer inspiration från Swe där de har en julkalender där alla inspiratörer har visat sina scraprum/hörnor, så jag tänkte ta lite tid att göra om i min egen...kanske sträcka mig så långt att jag skaffar en lådhurts till lite förvaring...vi får se...jag hittade iallafall min gamla nåldyna med klämma, så på den satte jag fast alla min pins, som legat i en liten glasburk länge, och ni kan ju tänka er vad som brukar hända när man sticker ner fingrarna där...nej det här blev toppen! Ja det ska bli lite mer foton på min hörna också, den är ju i ständig förändring!

Inga kommentarer: