måndag 4 april 2011

Minialbum

Här kommer mitt livs första minialbum (chipboardalbum 4"X4" CA 10 cm)... Oj oj det var länge sen jag hade så kul när jag scrappade! Fick idén när jag surfade runt bland scrapsidor för ett tag sen, att göra ett litet album med dagisåren, och eftersom det är Smilla som står i tur att snart börja skolan, var det väldigt passande med foton från hennes 5 år på dagis... Däremot har jag tänkt spara sista sidan till ett fint avslutningsfoto kommer om ett par månader...så håll ut det blir snart kompletterat... Hade en tanke på att lämna detta som bidrag till Stellas månadstävling i april "färgglatt", så därför valde jag mycket olika färger i albumet, och försökte göra slut på saker som legat ett tag, men det går inte så bra när man bara behöver små små bitar av papper eller band...men meningen var ju att det skulle bli fina färgblandningar och röda trådar genom hela albumet och det gjorde jag med pearl maker och återkommande mönster och blommor...ja det tog sin lilla tid, vilket var meningen, men jag hade svårt att hålla fingrarna borta, så jag började i fredags före jobbet, och sen när tiden fanns i helgen (kunde inte riktigt plocka undan och städa efter mig, då jag gärna ville fortsätta timmen efter igen)...och idag måndag färdigställde jag (näst)sista sidan...och jag tänker redan på nästa minialbumprojekt, för detta var riktigt roligt och utvecklande! (För det är ju inte enbart en hobby jag sysslar med, utan psykiskt välbefinnande och fortbildning :-))

Inga kommentarer: